Model v měřítku 1:43 vyrobila firma IXO

Vývoj dvoumístného sportovního prototypu A442, pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, započal v roce 1975 ještě jako projekt nezávislé firmy Alpine. Vozy byly velmi rychlé, dobře ovladatelné, ale velice nespolehlivé. Před startem sezony 1978 probíhala zimní přestávka ve znamení intenzivního vývoje. Vedení týmu převzal Gérard Larrousse, do té doby tovární jezdec Renaultu. Zkoušky probíhaly jak ve větrném tunelu, tak na přistávací ploše letiště s jediným cílem.
Pro sezónu 1978 tak byly připraveny dva vozy loňské specifikace A, jeden vylepšený specifikace B a jeden nový vůz typu A443, který se vyznačoval prodlouženým rozvorem a zvýšeným objemem motoru na 2.2 litrů a jehož výkon narostl na 520 koňských sil. Výkon motoru A442 B vzrostl na rovných 500 koní.
Nejdiskutovanější a nejkontroverznější změnou na aerodynamice vozů Renault byla "bublina" z akrylového skla, která tvořila čelní sklo a částečně suplovala střechu a proti holé verzi umožňovala o 8 km/h vyšší maximální rychlost, která na rovince Mulsanne dosahovala 360 km/h u A442 B. Tato výhoda byla ale vykoupena špatným výhledem z vozů a hlavně horším odvětráváním kokpitů, na což si stěžovali jezdci už během tréninků. Patrick Depailler a Jean-Pierre Jabouille, kteří sedlali A443 dokonce mluvili o pocitech klaustrofobie a tak na startu závodu se s "bublinou" objevil nakonec jen jeden vůz A442 B.
Nejrychlejším žluto-černo-bílým vozem byla už zmiňovaná A443 s číslem jedna. Hned od startu se rozpoutala bitva mezi Renaultem a Porsche. A443 zajížděla velmi rychlé časy. Jabouille zajel nejrychlejší kolo časem jen asi o šest sekund pomalejším, než v kvalifikaci. Po odstoupení vozů Porsche Didier Pironi s Jean-Pierre Jaussaudem nabídnutou příležitost nepustili a s bezpečným náskokem čtyř okruhů zvítězili. Vyčerpaný Pironi ani nebyl s to převzít společně s Jaussaudem trofej pro vítěze. Byla to vpravdě symbolická tečka za působením Renaultu v kategorii sportovních prototypů.

     

Technická data

Motor :  Vidlicový šestiválec 90 º, uložený podélně, zdvihový objem 1,997 ccm, vrtání / zdvih  86,0 mm / 57,3 mm, komprese 7.0:1, 4 ventily na válec,
               rozvod DOHC, vstřikování paliva Kugelfischer, turbodmychadlo Garrett T05, 500 koní / 373 kW při 9900 ot / min., 392 Nm / 8100 ot.,
            
Šasi : hliníkový semi- monokok přední a zadní pomocné rámy

Karoserie : ze skelných vláken

Zavěšení : vinuté pružiny, teleskopické tlumiče Koni

Řízení : hřebenové s pastorkem

Brzdy : větrané a příčné vrtané kotouče

Převodovka : pětistupňová manuální Hewland, pohon zadních kol

Rozměry : délka / šířka / výška  4960 mm / 1840 mm /
 
Rozvor : 2310 mm, rozchod vpředu / vzadu 1420 mm / 1430 mm

Hmotnost : 720 kg

Maximální rychlost  : 360 km / h