Model v měřítku 1:43 pochází od firmy IXO

V roce 2005 nasadil americký tým Champion Racing dva vozy. Jeho posádky tvořila šestice nejlepších jezdců Audi. Tom Kristensen s šesti vítězstvími v Le Mans, Frank Biela a Emanuele Pirro se třemi a J.J.Lehto a Alan McNish s jedním vítězstvím. Jediný Marco Werner byl zatím nejlépe dvakrát třetí. Na start se tak postavily tři vozy Audi R8.
Po úpravě technických pravidel, postihly vozy Audi, které startovaly s loňským modelem R8, výrazné restrikce. Audi mělo zmenšenou nádrž, což znamenalo častější zastávky v boxech kvůli tankování, menší přítlačné křídlo, navíc zátěž 50 kg a o 14,5 % menší průměr restriktorů sání. Zmenšení restriktorů sání znamenalo snížení výkonu přeplňovaného motoru objemu 3596 cm3 z loňských 600 k na letošních 520 k. Všechna tato opatření, především snížení výkonu motoru a zvýšení hmotnosti, znamenala zpomalení vozů Audi až o 6 s na kolo. Audi stáje Champion Racing s číslem 2 a jezdci Bielou, Pirrem a McNishem dosáhlo třetího nejlepšího času 3:37.785. Druhé Audi stáje Champion Racing s číslem 3 a jezdci Lehtem, Wernerem a Kristensenem dosáhlo až osmého času a stálo ve čtvrté řadě. Francouzské Audi týmu Oreca stálo na startu na pátém místě.
Závod se jel za ohromného vedra, kdy teploty přes den dosahovaly až 35°C. Nejhůře na tom byli jezdci v uzavřených vozech, kde teplota šplhala až na 70°C.
Ihned po startu  se od zbytku pole odpoutaly oba vozy Pescarolo a začaly si budovat náskok. Audi č.2 a Audi Oreca č.4 jeli na čtvrtém a pátém místě. Třetí Audi jelo zpočátku na 8. místě. Po první hodině závodu ujely vedoucí vozy 16 kol. V čele suverénně kralovala obě Pescarola s náskokem více jak 1:15 minuty na třetí a čtvrté Audi č.2 a 4. Sedmnáct minut před šestou hodinou nastalo prvé zakolísání týmu Pescarolo. Vůz startovního čísla 17 měl po nehodě poškozené levé přední kolo. Vůz musel s poškozeným závěsem do boxů. Zato pravidelnou jízdou postoupilo na čtvrté místo Audi č.3 a doplnilo tak trojici Audi pronásledujících vedoucí vůz Pescarolo. Ten již získal náskok 2,5 minuty. Pouze první čtyři vozy měly po 32 kolech plný počet kol.
Neuplynula ani hodina od karambolu Pescarola č.17 a vedoucí vůz č.16 musel také do boxů kvůli potížím s převodovkou. Souboje se odehrávaly i mezi bratrskými vozy Audi.  Startovní číslo 3, řízené Marcem Wernerem, se po předjetí Audi č.4 dostalo již na druhé místo. Zatáčka Arnage byla osudná Emanuelu Pirrovi na vedoucím Audi č.2. Nedokázal včas dobrzdit a levým předním kolem narazil do svodidel. Samozřejmě následovala oprava v boxech, ztráta skoro celého kola, a propad na 5. místo. Do čela závodu se dostala posádka Lehto, Werner, Kristensen na Audi č.3. Za tři a čtvrt hodiny dokázali postoupit do vedení z 8. místa.V polovině závodu se mohla nejvíce radovat americká stáj Champion Racing. V čele byly oba její vozy Audi. Na prvním místě stále Audi č.3 s náskokem jednoho kola na druhé Audi č.2. Před sedmou hodinou nezvládl kvůli defektu pneumatiky v zatáčce Indianapolis vůz Allan McNisch, a jeho Audi č.2 se zastavilo až v kačírku záchytné zóny. Musel být vytažen na trať a s poškozeným vozem se dovléci do boxů k opravě.
Jako první si odmávnutí šachovým praporkem užívala vítězná posádka Tom Kristensen, J.J.Lehto a Marco Werner na voze Audi  R8 americké stáje Champion Racing. Tento výsledek znamenal obrovský úspěch pro dánského jezdce Toma Kristensena, kterému se podařilo dosáhnout celkově sedmého vítězství a šestého vítězství v řadě. Velké oslavy a radost panovaly i u Audi. Lepší rozloučení typu R8 se závodem v Le Mans si nemohli přát.

         

Technická data

Motor : Vidlicový osmiválec  90 °, uložený podélně, blok i hlava válců z hliníkové slitiny, zdvihový objem 3,596 ccm, vrtání / zdvih 85,0 mm  / 79,2 mm,
              4 ventily na válec, rozvod DOHC, vstřikování paliva Bosch Motronic MS 2.9, dvě turbodmychadla Garrett, výkon 520 koní, točivý moment 700 Nm

Šasi : monokok z uhlíkových vláken
 
Zavěšení : nezávislé dvojité lichoběžníkové, systém push - rod  s horizontálními pružinami, nastavitelnými tlumiči plněnými plynem

Řízení : hřeben řízení s pastorkem a posilovačem

Brzdy : hydraulické, dvou okruhový brzdový systém, brzdové třmeny z lehkých slitin, brzdové kotouče odvětrávané z uhlíkových vláken vpředu i vzadu

Převodovka :  6stupňová sekvenční Ricardo, pohon zadních kol


Karoserie : z uhlíkových vláken

Rozměry : délka / šířka / výška 4650 mm / 2000 mm / 1080 mm

Váha : 950 kilo

Rozvor : 2730 mm