Model v měřítku 1:43 pochází od firmy IXO

Audi vládlo na závodě 24 hodin Le Mans po mnoho let. Německý tým při své dominanci odradil jakéhokoliv jiného výrobce. To vše se změnilo, když Peugeot připravil v roce 2007 svůj typ 908 HDi FAP. Jeho velmi účinnou konstrukci se ukázalo být těžké porazit.
V důsledku toho a také z důvodu rozsáhlých změn pravidel pro 24 hodin Le Mans, je německý výrobce nucen postavit nové auto Nejvýznamnější z těchto změn je snížení maximálního tlaku turbodmychadla pro vznětové motory. To znevýhodňuje jak Audi tak Peugeot. Toto inspirovalo inženýry Audi ke stavbě nového stroje, který je jak vizuálně tak mechanicky odlišný od svých předchůdců.
Jean Todt odstartoval 79. ročník závodu 24 hodin Le Mans před zraky 249 500 diváků. Úvodní duel mezi soupeři Franckem Montagnym za volantem Peugeotu a Allanem McNishem v kokpitu Audi dosáhl rychlosti sprintu. Krátce po sobotním startu ošklivě havaroval dvojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans Skot Allan McNish, jenž ve snaze předjet pomalejší Ferrari rozbil vůz o bariéru, která ho zastavila těsně před stojícími fotografy a traťovými komisaři. Safety car zasahoval více než hodinu.
Zhruba hodinu před sobotní půlnocí pak skončil 79. ročník pro obhájce prvenství. Němec Mike Rockenfeller s prototypem Audi havaroval v osmé hodině závodu na rovince v rychlosti kolem 300 km/h. Po kolizi rovněž s Ferrari a svůj stroj při nárazu do ochranné bariéry zcela zničil. Ze zdemolovaného vozu vystoupil sedmadvacetiletý jezdec po svých a byl převezen do nemocnice. Rockenfeller, jenž obhajoval vítězství v posádce s krajanem Timem Bernhardem a Francouzem Romainem Dumasem, jel před nehodou na druhém místě celkového pořadí.
Působivá byla rovněž spolehlivost nového Audi R18 TDI. Po celý závod nemusel ani jednou neplánovaně do boxů. Potrápil jej pouze problém s palivovou nádrží, neboť nebylo možné využívat celý objem 65 litrů.
Proto si musel Lotterer vybudovat v poslední fázi závodu dostatečný náskok pro další zastávku kvůli doplnění paliva, a to v extrémně náročných podmínkách s mrholením a velmi kluzkým povrchem. Lotterer úkol zvládl na jedničku a do posledního stintu vyrazil s náskokem 7 s před druhým.
Závěrem závodu se mezi vedoucími vozy rozpoutal strhující duel. V půl třetí oba vedoucí vozy Audi i Peugeot zajely současně na poslední zastávku do boxu. Pagenaud si nechal pneumatiky Michelin, Lotterer obul na jednu nápravu nové. Oba rivalové vyjeli z boxů s odstupem méně než 10 vteřin. Lotterer využil svých nových pneumatik, zvýšil náskok a dojel si pro vítězství o 13,854 sekundy.

    

Technická data

Motor :  podélně, uprostřed uložený vznětový V6 120 º,  hliníkový blok i hlava, zdvihový objem 3,700 ccm,  4 ventily / válec, rozvod DOHC,
               přímé vstřikování paliva, přeplňování jedním turbodmychadlem Garrett VTG, výkon 540 koní

Převodovka : sekvenční 6rychlostní XTrac, pohon zadních kol

Šasi : monokok z uhlíkových vláken

Zavěšení : dvojitá trojúhelníková ramena, push-rod tyčí ovládané torzní tyče a tlumiče

Karoserie : panely z uhlíkových vláken

Brzdy : carbon - keramické odvětrávané kotouče na všech kolech

Rozměry : délka / šířka / výška  4650 mm  / 2000 mm  / 1030 mm

Hmotnost : 900 kg