Model v měřítku 1:43 vyrobila firma IXO


78. ročník 24 hodin Le Mans znamenal konec éry " velkých vozů  ". Vzhledem k rozsáhlým změnám pravidel současné generace vozů LMP. Tyto se již nevrátí na okruh "La Sarthe "
v roce 2011 .
Jedním z hlavních důvodů je neuvěřitelná rychlost dosahovaná současnými stroji, které jsou schopny trvale jezdit mnohem rychleji , než je cílový čas 3:30 minut stanovený pořadateli. Pro letošní rok jsou opět dominantní diesely. Přesto se podařilo jezdit rychleji, než tomu bylo v roce 2009. Velkou změnou bude legalizace hybridních
systémů a ploutev na zadní části vozů bude povinná pro zlepšení stability.

To byl také konec jedné legendy Le Mans, Henri Pescarola. Francouzská legenda nebyla na seznamu přihlášených jako řidič nebo účastník poprvé od konce roku 1960.
Hrozící změny předpisů pro prototypy znamenaly, že v tomto roce bylo poměrně málo změn, natož nových vozů.  Audi se tomuto trendu vzepřelo a přivezlo novou " R15 plus" LMP1.
Po kvalifikaci byl v čele pole, Peugeot a pokračoval tak ve své dominanci z loňského roku. Sebastien Bourdais zajel kolo za 3:19.711. To bylo více než o tři sekundy rychleji než loňské pole position, přestože motor měl snížené otáčky, což mělo za následek ztrátu 60 koní. Modernizované Audi bylo schopno konkurovat francouzským soupeřům maximální rychlostí, ale to bylo zjevně na úkor rychlosti v zatáčkách. R15 byly páté, šesté a sedmé za třemi továrními Peugeoty a jedním soukromým v týmu Oreca.
Závod byl odstartován v sobotu v 15 hod. V úvodním kole zaútočil Allan McNish ve své R15 odvážně na Peugeot týmu Oreca. Peugeot rychle vybudoval značný náskok na Audi.
Po asi dvou a půl hodinách závodu dostal Peugeot první ránu, když vedoucí vůz č.3 dokulhal do boxů s tím, že má defekt pneumatiky. Problém se ukázal být daleko horší a nebylo možné závadu odstranit. Ostatní Peugeoty stále držely první tři pozice.
Nejlepší z vozů, Audi měl problém, když Tom Kristensen opustil trať při pokusu vyhnout se pomalu jedoucímu BMW. R15 narazila do svodidel. Kristensen dokulhal do boxů, aby mechanici opravily auto a namontovali nové zadní křídlo. V průběhu osmé hodiny závodu, přijíždí Peugeot č.1 na neplánovanou zastávku, z prvního místa. Mechanici musely vyměnit alternátor za cenu ztráty tří kol. Na čele závodu zůstal pouze jeden vůz Peugeot. Po polovině závodu selhala poloosa na Voze týmu Oreca, ztrácí tak čtyři kola. V neděli brzy ráno se pro Francouze závod stává noční můrou, když vyšlehne velký plamen na pravé straně u výfuku vedoucího Peugeotu. Do čela se dostává Audi č.9. Loic Duval zaznamenal nejrychlejší kolo za 03:19. To je o celých pět sekund rychlejší čas než  nejlepší loňský čas. V posledních hodinách se obě 908 stali obětí zdánlivě stejného problému. Porucha motorů jako u vozu č.1. Týmy Peugeot a Oreca byly venku ze závodu. U všech Peugeotů se projevila obrovská nespolehlivost. Audi k překvapení všech obsadilo všechna místa na podiu. Vítězství si odneslo st. č.9 s posádkou Timo Bernhard, Mike Rockenfeller a Romain Dumas. To byl lepší výsledek, než v jaký mohlo Audi před závodem doufat.
Audi zakončilo éru "velkých aut" ve velkém stylu. Také tím, že konečně překonalo rekordní vzdálenost ujetou vozem Porsche 917 již v roce 1971. Vítězná R15 odjela 397 kol při neuvěřitelném průměru 225 km / h.

         

 Technická data

Motor : podélně uložený TDI 90 º V10, zdvihový objem 5,500 ccm, 4 ventily / válec, rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva, výkon 590 koní, točivý moment 1050 Nm,
              2x turbodmychadlo s nastavitelnou geometrií lopatek


Převodovka : Xtrac 5ti rychlostní,
poloautomatická, řazení pod volantem, pohon zadních kol

Šasi : monokok z uhlíkových vláken vyztužených s hliníkem

Zavěšení : dvojitá trojúhelníková ramena, systém push-rod tyčí ovládané torzní tyče, anti-roll bar

Řízení : hřeben řízení s pastorkem, elektronický posilovač řízení

Brzdy : uhlíko-keramické kotouče na všech kolech

Rozměry : délka / šířka / výška  4650 mm / 2000 mm / 1030 mm

Hmotnost : 930 kg