Po rozkolech v organizačním sboru, problémech s financemi a po rozhodnutí Rakouské automobilové federace, tradiční Waldviertel rally nahradila Rally W4. Pro letošní rok, ale jen jako kandidátská soutěž bez nároku na body do Rakouského „mistráku“. Do uspořádání svého oblíbeného podniku se pustil její vítěz z roku 2014 Christian Mrlik a první ročník Rallye W4 se odehrál letos v půlce listopadu. Posádky absolvovaly klasické úseky známé z Waldviertel rally s více než dvoutřetinovým podílem šotoliny a celkovou délkou 120 ostrých kilometrů.
Na start se postavilo 33 soutěžních vozů z toho devět kategorie R5. Toto pole bylo doplněno o exhibiční skupinu. Zde startovalo jedenáct historických vozů. Jednalo se o ukázku historie a proto jezdcům nebyly měřené časy. 
Od první RZ se na špici usadil Orsák a vedl v soutěži až do svého odstoupení v 7RZ, kdy po zásahu kamenem od předním jedoucího vozu došlo k poškození chladiče. Na čelo v soutěži se tak dostal Neubauer na Fiestě R5. V cíli měl náskok na Maďara Botku jedoucího na Fabii R5 více než minutu. Třetí Kůrka na Fiestě R5 ztratil již tři a tři čtvrtě minuty.
Jak již bylo zmíněno, jednalo se o kandidátský podnik. Pořadatelé udělali maximum pro zařazení do Rakouského mistrovství a moc bych jim přál aby tato soutěž od příštího roku byla do národního šampionátu zařazena.

 

 

TOPlist