Model v měřítku 1:43 pochází od firmy IXO
V roce 2005 nasadil americký tým Champion Racing dva vozy. Jeho posádky tvořila šestice nejlepších jezdců Audi. Tom Kristensen s šesti vítězstvími v Le Mans, Frank Biela a
Emanuele Pirro se třemi a J.J.Lehto a Alan McNish s jedním
vítězstvím. Jediný Marco Werner byl zatím nejlépe dvakrát třetí. Na
start se tak postavily tři vozy Audi R8.
Po úpravě technických pravidel, postihly vozy Audi, které startovaly
s loňským modelem R8, výrazné restrikce. Audi mělo zmenšenou nádrž,
což znamenalo častější zastávky v boxech kvůli tankování, menší
přítlačné křídlo, navíc zátěž 50 kg a o 14,5 % menší průměr
restriktorů sání. Zmenšení restriktorů sání znamenalo snížení výkonu
přeplňovaného motoru objemu 3596 cm3 z loňských 600 k na
letošních 520 k. Všechna tato opatření, především snížení
výkonu motoru a zvýšení hmotnosti, znamenala zpomalení vozů Audi až
o 6 s na kolo. Audi stáje
Champion Racing s číslem 2 a jezdci Bielou, Pirrem a McNishem
dosáhlo třetího nejlepšího času 3:37.785. Druhé Audi stáje Champion
Racing s číslem 3 a jezdci Lehtem, Wernerem a Kristensenem dosáhlo
až osmého času a stálo ve čtvrté řadě. Francouzské Audi týmu Oreca
stálo na startu na pátém místě.
Závod se jel za ohromného vedra, kdy teploty přes den dosahovaly až
35°C. Nejhůře na tom byli jezdci v uzavřených vozech, kde teplota
šplhala až na 70°C.
Ihned po startu se od zbytku pole odpoutaly oba vozy Pescarolo a
začaly si budovat náskok. Audi č.2 a Audi Oreca č.4 jeli na čtvrtém
a pátém místě. Třetí Audi jelo zpočátku na 8. místě. Po první hodině
závodu ujely vedoucí vozy 16 kol. V čele suverénně kralovala obě
Pescarola s náskokem více jak 1:15 minuty na třetí a čtvrté Audi č.2
a 4. Sedmnáct minut před šestou hodinou nastalo prvé zakolísání týmu Pescarolo. Vůz startovního čísla 17 měl po nehodě poškozené levé
přední kolo. Vůz musel s poškozeným závěsem do boxů. Zato
pravidelnou jízdou postoupilo na čtvrté místo Audi č.3 a doplnilo
tak trojici Audi pronásledujících vedoucí vůz Pescarolo. Ten již
získal náskok 2,5 minuty. Pouze první čtyři vozy měly po 32 kolech
plný počet kol.
Neuplynula ani hodina od karambolu Pescarola č.17 a vedoucí vůz č.16
musel také do boxů kvůli potížím s převodovkou. Souboje se
odehrávaly i mezi bratrskými vozy Audi. Startovní číslo 3, řízené
Marcem Wernerem, se po předjetí Audi č.4 dostalo již na druhé
místo. Zatáčka Arnage byla osudná Emanuelu Pirrovi na vedoucím Audi
č.2. Nedokázal včas dobrzdit a levým předním kolem narazil do
svodidel. Samozřejmě následovala oprava v boxech, ztráta skoro
celého kola, a propad na 5. místo. Do čela závodu se dostala
posádka Lehto, Werner, Kristensen na Audi č.3. Za tři a čtvrt hodiny
dokázali postoupit do vedení z 8. místa.V polovině závodu se mohla
nejvíce radovat americká stáj Champion Racing. V čele byly oba její
vozy Audi. Na prvním místě stále Audi č.3 s náskokem jednoho kola na
druhé Audi č.2. Před sedmou hodinou nezvládl kvůli defektu
pneumatiky v zatáčce Indianapolis vůz Allan McNisch, a jeho Audi č.2
se zastavilo až v kačírku záchytné zóny. Musel být vytažen na trať a
s poškozeným vozem se dovléci do boxů k opravě.
Jako první si odmávnutí šachovým praporkem užívala vítězná posádka
Tom Kristensen, J.J.Lehto a Marco Werner na voze Audi R8 americké
stáje Champion Racing. Tento výsledek znamenal obrovský úspěch pro
dánského jezdce Toma Kristensena, kterému se podařilo dosáhnout
celkově sedmého vítězství a šestého vítězství v řadě. Velké oslavy a
radost panovaly i u Audi. Lepší rozloučení typu R8 se závodem v Le
Mans si nemohli přát.
Technická data
Motor :
Vidlicový osmiválec 90 °, uložený podélně, blok i hlava válců
z hliníkové slitiny, zdvihový objem 3,596 ccm, vrtání / zdvih 85,0
mm / 79,2 mm,
4
ventily na válec, rozvod DOHC, vstřikování paliva Bosch Motronic MS
2.9, dvě turbodmychadla Garrett, výkon 520 koní, točivý moment 700
Nm
Šasi :
monokok z uhlíkových vláken
Zavěšení : nezávislé dvojité lichoběžníkové, systém push -
rod s horizontálními pružinami, nastavitelnými tlumiči
plněnými plynem
Řízení : hřeben řízení s pastorkem a posilovačem
Brzdy : hydraulické, dvou okruhový brzdový systém, brzdové
třmeny z lehkých slitin, brzdové kotouče odvětrávané z uhlíkových
vláken vpředu i vzadu
Převodovka : 6stupňová sekvenční Ricardo, pohon zadních
kol
Karoserie : z
uhlíkových vláken
Rozměry : délka / šířka / výška 4650 mm / 2000 mm / 1080 mm
Váha : 950 kilo
Rozvor : 2730 mm