Model v měřítku 1:43 pochází od firmy Minichamps


 

V roce 1999 přivezl tovární tým BMW motorsport do Le Mans dva vozy s názvem V 12 LMR. Se startovním číslem 15 jela trojice ve složení
Pierluigi Martini / Yannick Dalmas / Joachim Winkelhock. Druhý vůz týmu se startovním číslem
17  pilotovali Tom Kristensen / J. J. Lehto / Jörg Müller. Od staru jeli oba prototypy bez problémů. Čtyři hodiny před koncem závodu došlo na voze, ve kterém seděl Lehto k technické závadě. Lehto narazil  do betonové zdi. Z havárie sice vyváznul bez vážných zranění, ale ze závodu musela posádka odstoupit. Byla to obrovská smůla. V době havárie měla trojice Kristensen / Lehto / Müller náskok tří kol před druhým vozem týmu.
 

         

Technická data skutečného vozu.                                                                     

Motor
     Typ: V12, 60°, S70 / 3
     Uložení: u
prostřed, podélně
     Vačkový hřídel: DOHC, 4 ventily na válec
     Zdvihový objem: 5990 cm3
     Maximální výkon: 590 koní při 6500 ot / min
     Maximální točivý moment: 678 Nm
     Převodovka: 6-ti rychlostní, sekvenční X-Trac
     Pohon zadních kol                     
Brzdy a kola
     Přední brzdy: kotoučové, s ventilací, uhlík, průměr 380 mm
     Zadní brzdy: kotoučové, s ventilací, uhlík, průměr 355 mm
     Přední kola: 13,0 x 18 "
     Zadní kola: 14,0 x 18 "
     Přední pneu: Michelin 33/65-18
     Zadní vzadu: Michelin 36/71-18
 
Hmotnost a rozměry
     Pohotovostní hmotnost: 914,5 kg (24-hodin Le Mans 1999)
     Hmotnost motoru: 145 kg
     Poměr výkonu k hmotnosti: méně než 1,55 kg / hp
     Délka:   4650 mm
     Šířka:    2000 mm
     Výška:  1020 mm
     Rozvor: 2790 mm
Maximální rychlost   350 km / h