Model v měřítku 1:43 vyrobila firma IXO

77. ročník slavných 24 hodin Le Mans na okruhu La Sarthe skončil dvojitým vítězstvím Peugeotu, který tak napotřetí konečně porazil Audi.

V kvalifikaci zajel nejrychlejší čas potřetí za sebou domácí Stéphane Sarrazin s Peugeotem 908 HDI FAP, ten měl hodnotu 3:22,888 min. Dalším továrním prototypům se lvem ve znaku patřila třetí a pátá pozice, čtvrtý byl soukromý vůz stáje Pescarolo Sport. Konkurenční Audi R15 TDI startovaly ze druhého, šestého a sedmého místa. Závod byl odstartován v sobotu 13. června v 15:00 a již od počátku se ukázalo, že spidery Audi tentokrát na uzavřené Peugeoty rychlostí nestačí. Navíc  vozy se čtyřmi kruhy měli hned od počátku problémy, jeden z nich již po několika kolech musel být vytažen z kačírku. Ve vedení byla zprvu posádka Franck Montagny /Sébastien Bourdais /Stéphane Sarrazin. Později se však objevily technické problémy, na voze musela být vyměněna zadní náprava, takže ztratil devět minut (!) v boxech. Na prvním místě se objevila trojice David Brabham /Marc Gené /Alexander Wurz, která také zvítězila, během čtyřiadvaceti hodin ujela 382 kol.

         

Technická data

Motor : podélně uložený diesel V12 100 º, hliníkový blok i hlava, zdvihový objem 5500 ccm,  4 ventily / válec, rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva
               Bosch MS17, přeplňování dvěma turbodmychadly,
výkon 700 koní, točivý moment 1200 Nm

Převodovka : šestistupňová, poloautomatická s řazením pádlem pod volantem, pohon zadních kol

Zavěšení : přední zavěšení dvojitá trojúhelníková ramena , push-rod, tlumiče ovládány torzní tyčí, zadní zavěšení dvojitá trojúhelníková ramena push-rod,
                    vinuté pružiny a tlumiče ovládány tyčí

Řízení : hřebenové řízení s pastorkem a posilovačem

Šasi : monokok z uhlíkových vláken s plně integrovaným motorem

Karoserie : z uhlíkových vláken a kompozitních  panelů

Brzdy : carbon keramické odvětrávané kotouče na všech kolech

Rozměry : délka / šířka / výška  4650 mm / 2000 mm / 1030 mm

Hmotnost : 925 kg

Rozvor : 2950 mm