Model v měřítku 1:43 vyrobila firma IXO
77. ročník slavných 24 hodin Le Mans na okruhu La Sarthe skončil dvojitým vítězstvím Peugeotu, který tak napotřetí konečně porazil Audi.
V kvalifikaci zajel nejrychlejší čas
potřetí za sebou domácí Stéphane Sarrazin s Peugeotem 908
HDI FAP, ten měl hodnotu 3:22,888 min. Dalším továrním
prototypům se lvem ve znaku patřila třetí a pátá pozice,
čtvrtý byl soukromý vůz stáje Pescarolo Sport. Konkurenční
Audi R15 TDI startovaly ze druhého, šestého a sedmého místa.
Závod byl odstartován v sobotu 13. června v 15:00 a již od
počátku se ukázalo, že spidery Audi tentokrát na uzavřené
Peugeoty rychlostí nestačí. Navíc vozy se čtyřmi kruhy
měli hned od počátku problémy, jeden z nich již po několika
kolech musel být vytažen z kačírku. Ve vedení byla zprvu
posádka Franck Montagny /Sébastien Bourdais /Stéphane
Sarrazin. Později se však objevily technické problémy, na
voze musela být vyměněna zadní náprava, takže ztratil devět
minut (!) v boxech. Na prvním místě se objevila trojice
David Brabham /Marc Gené /Alexander Wurz, která také
zvítězila, během čtyřiadvaceti hodin ujela 382 kol.
Technická data Motor : podélně uložený diesel V12 100 º, hliníkový blok i hlava, zdvihový objem 5500 ccm,
4 ventily / válec, rozvod DOHC,
přímé vstřikování paliva Převodovka : šestistupňová, poloautomatická s řazením pádlem pod volantem, pohon zadních kol
Zavěšení : přední zavěšení
dvojitá trojúhelníková ramena , push-rod, tlumiče ovládány torzní
tyčí,
zadní zavěšení dvojitá trojúhelníková
ramena push-rod, Řízení : hřebenové řízení s pastorkem a posilovačem Šasi : monokok z uhlíkových vláken s plně integrovaným motorem Karoserie : z uhlíkových vláken a kompozitních panelů Brzdy : carbon keramické odvětrávané kotouče na všech kolech Rozměry : délka / šířka / výška 4650 mm / 2000 mm / 1030 mm
Hmotnost : 925 kg |