Model v
měřítku 1:43 je vyrobený firmou IXO
Do závodu v sobotu 13.června v
16,00 nejlépe odstartovaly a ihned se usadily na čele, tři vozy Porsche.
Nejrychlejší Porsche dosahovaly na konci rovinky Hunaudiéres špičkové
rychlosti 380 km/h. Po čtyřech hodinách bylo v čele pět vozů Porsche. Na
vedoucí pozici jela dvojice Siffert-Redman. Neslavně se vedlo stáji Gulf
Porsche. Hailwood havaroval a u Rodriguezova vozu praskl pohon větráku a
dvanáctiválec se přehřál. O
půlnoci byla v čele závodu s náskokem sedmi kol dvojice Siffert-Redman
na Porsche 917 K. Před dvojicí Attwood-Herrmann na Porsche 917 jedoucí
na třetím místě. O dvě hodiny později došlo k poškození motoru, když
Siffert zřejmě chybou při řazení přetočil motor. V polovině závodu již
byli na vedoucí pozici pozdější vítězové se startovním číslem 23 Attwood
a Herrmann na voze Porsche 917 K. Po 18 hodinách závodu kroužilo po
trati 19 vozů. Do cíle jich nakonec dojelo 16, ale jen sedm posádek bylo
klasifikováno.
Technická data : Motor :
plochý vzduchem chlazený dvanáctiválcový motor s blokem a hlavou válců
z lehkých slitin, objemu 4907 cm3, rozvod 2xOHC, výkon 600 k
při 8400 ot./min, vrtání 86 mm a zdvih 70,4 mm, Spojka : tří kotoučová suchá spojka Převodovka : manuální, pětistupňová plně synchronizovaná Podvozek : trubkový rám z hliníkových trubek, všechna kola nezávisle zavěšena na příčných lichoběžníkových polonápravách a odpružená vinutými pružinami Brzdy : kotoučové na všech kolech Karosérie : sklolaminátová, částečně nalepená na trubkový rám Rozvor : 2300 mm Hmotnost : 830 kg Rychlost : 380 km / h |